سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه

مطالبی در مورد سالن های زیبایی و آرایشگاه های زنانه

سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه

مطالبی در مورد سالن های زیبایی و آرایشگاه های زنانه

من دوست دارم بعضی اوقات در مورد سالن های زیبایی بنویسم.شیما هستم.

  • ۰
  • ۰

آموزش سشوار کشید مو

انتخاب سشوار مناسب
سشواری انتخاب کنید که دکمه تنظیم دما و وات داشته باشد تا بنا به نیازتان شدت دستگاه را کم یا زیاد کنید. برخی از انواع سشوار دارای حسگر هستند و وقتی مو داغ می شود، خود به خود خاموش می شوند. این نوع برای کسانی که مرتب مجبورند از سشوار استفاده کنند، انتخاب بهتری است و آسیب کمتری به مو می رساند. فروشندگان به افرادی که الکتریسیته ساکن در مو دارند استفاده از سشوارهای UV (فرابنفش) را توصیه می کنند اما در کل UV برای مو چندان مناسب نیست و حتی توصیه شده آقایان از محصولاتی که SPF دارد و اجازه نمی دهد نور خورشید به مو آسیب برساند، استفاده کنند. برای کسانی که موهایشان الکتریسیته ساکن دارد، به جای استفاده از سشوارهای UV (فرابنفش)، استفاده از سرم ها و اسپری های مخصوص ضد زبری مو استفاده می شود. کیفیت پایین سشوار یا انتخاب نادرست شدت و میزان حرارت آن، حتی در دست گرفتن اشتباه سشوار می تواند باعث از بین رفتن موهایی شود که سست و آسیب دیده هستند.

براشینگ کردن ظاهرا ساده به نظر می‌رسد اما وقتی کار به عمل می رسد، متوجه می شویم که نمی‌توانیم همانند آرایشگران در عرض چند دقیقه موها را صاف کنیم، وزی آنها را بگیریم یا به آنها حالت دهیم. زاویه سشوار کشیدن و نحوه در دست گرفتن شانه نقش مهمی در حالت گرفتن موها دارند، ما در ادامه قصد داریم راز براشینگ کردن آرایشگران را به شما بگوییم.


استفاده از باد گرم یا باد سرد در سشوار کشید مو
اگر می‌خواهید خیلی سریع موهای‌تان را با سشوار حالت دهید باید آن روش قدیمی که موها را به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌کرد کنار بگذارید. اگر عجله دارید باید هربار میزان موی بیشتری را برای سشوار روی برس بگیرید، البته برای این کار نیاز به یک سشوار خیلی قوی دارید که بتوانید درجه باد آن را بالا ببرید البته داشتن یک برس سرامیکی نیز ضروری است چون برس‌های سرامیکی حرارت بیشتری را به مدت طولانی‌تر در خود نگه می‌دارند و به همین خاطر موها را بهتر و سریع‌تر نرم و صاف می‌کنند.  البته بهتر است خیلی کم از حرارت زیاد استفاده کنید چون حرارت زیاد دستگاه به موهای شما صدمه وارد کرده و آن‌ها را شکننده می‌کند، پس فقط در مواقع ضروری از باد داغ استفاده کنید. 
بسیاری از افراد فکر می نند باد سرد سشوار مشکلی ایجاد نمی کند اما باد سرد سشوار هم می تواند باعث ایجاد الکتریسیته در مود می شود و عامل خشکی مو است. اگر شدت باد سشوار زیاد باشد، تفاوتی نمی کند که با باد سرد سشوار بکشید یا از دمای گرم سشوار استفاده کنید. به هر حال مو را شکننده می کند. 

بعد از رنگ کردن مو سشوار نکشید
یکی از خطاهای رایج خانم ها سشوارکشیدن مو بعد از رنگ، مش و دکلره است. گرچه به نظر می رسد سشوارکشیدن باعث زیباتر و براق شدن مو می شود اما عوارض آن در درازمدت بیشتر است. موی رنگ شده، شکننده تر و آسیب پذیرتر است و بهتر است جز در موارد خاص برای شکل دهی به آن از سشوار استفاده و اتوی مو استفاده نشود. این موها به تقویت بیشتری نیاز دارند و بهتر است هرازگاهی از ماسک های تغذیه کننده برای تقویت آنها استفاده کرد.

فرهایی درشت روی موهای شما 
شما می‌توانید با 2 تکنیک ساده در موهای‌تان احساس سبکی و راحتی کنید، به این طریق که اول سرتان را برعکس به سمت زمین بگیرید تا دسترسی بهتری به موهای‌تان داشته باشید بعد به موها یک اسپری نگه‌دارنده سبک بزنید، حالا سرتان را بالا بیاورید و با یک فر‌کننده مو، موها را تاب دهید، شما باید کل موها را به 6 تا 10 بخش تقسیم کنید. اگر می‌خواهید موهای‌تان پف بیشتری داشته‌ باشد، فرموها را بعد از این‌که خنک شدند، با به سمت بیرون سشوار کنید. 

فوت کوزه‌گری را بیاموزید

معمولا آرایشگرهای خیلی حرفه‌ای شگرد خاصی دارند که همیشه از آن استفاده می‌کنند؛ آن‌ها دقیقا روی چیزی تمرکز می‌کنند که تعیین‌کننده ظاهر موهاست. مثلا برای صاف کردن موها، بیشتر از همه روی صاف کردن مناطقی تمرکز می‌کنند که بیشتر از همه دیده ‌می‌شود یعنی بیشترین وقت را صرف سشوار کردن روی موها و اطراف صورت می‌کنند، این کار باعث می‌شود دیگران تصور کنند تمام موها همان‌قدر کامل و زیبا آرایش شده‌اند. باید بدانید آرایشگرها هیچگاه وقت چندانی را صرف موهای پشت و زیر نمی‌کنند، پس شما هم بیشتر روی آرایش موهای اطراف صورت تمرکز کنید.

وز وزی نباشید

سریع‌ترین راهی که بتوانید از شر وزها خلاص شوید استفاده از سشوار است اما اگر بخواهید این وزها را از بین ببرید بعد از حمام باید اول موها را با حوله تا حد ممکن خشک کرده و کمی صبر کنید که موها تا حدی با هوا خشک شوند، وقتی بیشتر موها خشک شده‌ بودند قسمت‌های کوچکی از موهای روی سر را دور یک برس بزرگ گرد بپیچید و با حرارت بالا موها را سشوار کنید، بهتر است نازل سر سشوار بگذارید تا حرارت به‌طور مستقیم به موها بخورد و وز آن‌ها را از بین ببرد. اگر بعد از این کار همچنان وز موها از بین نرفته ‌بود، مقداری از یک سرم ضد وز که حاوی سیلیکون باشد را کف دست‌ها بریزید و آن را به موهای رویی که بیشترین وز را دارند بمالید و سپس موها را اتو کنید تا کاملا وزها از بین بروند. 

از آب استفاده کنید
همیشه روی میز آرایش‌تان یک اسپری آب بگذارید، آرایشگرها برای این‌که اثر مواد حالت‌دهنده مو را بیشتر کنند، معمولا روی موها آب اسپری می‌کنند، همچنین وقتی تمام موها را با آب مرطوب کنید دیگر کمتر روی موها احساس ناراحتی می‌کنید، اسپری‌کردن مقدار کمی آب روی موها حالت‌دهی آن‌ها را خیلی راحت‌تر می‌کند. البته می‌توانید دور موها را با یک حوله مرطوب بپوشانید تا همان اثر را داشته باشد. 

موها را دیسپانسر کنید
اگر موهای‌تان کم پشت و صاف، است می‌توانید آن‌ها را فر دهید تا هم زیباتر شود و هم پرپشت‌تر به‌نظر برسد، برای این کار نم موها باید به صورتی باشد که نه خیلی خیس باشد که از آن آب بچکد و نه این‌که خیلی خشک باشد.  از بالای گوش راست تا گوش چپ، موها را به حالت نیم دایره جدا کنید و در بالای سر ببندید، تا بتوانید با موهای پائینی راحت‌تر کار کنید و همه موها فر شوند، به موها موس زده، (ژل هم می‌توان استفاده کرد ولی ژل موها را سفت می‌کند) و آن را در لابه لای موها پخش کنید. 

سشوار را روشن کنید، اول روی حرارت زیاد بگذارید تا سشوار زودتر گرم شود ، بعد حرارت را کم کنید و با صبر وحوصله موها را خشک کنید. سرتان را کاملا به سمت پایین خم کرده؛ موها را به صورت حلقه‌ای داخل سری دیسپانسر گذاشته و به حالت دورانی روی قسمت به قسمت سرتان بچرخانید. برای موهای بالای سر هم این کار را تکرار کنید. می‌توان برای تثبیت کردن موها، در آخرین مرحله از تافت هم استفاده کرد.

نکات خیلی مهم به صورت تیتروار برای سشوار کردن مو


1-    قبل از استفاد از سشوار ابتدا موها را با حوله خشک کنید.

2-    مجددا با همان حوله نم مو را از ریشه به سمت پایین بگیرید و اجازه بدهید موها چند دقیقه ای لای حوله پیچیده بماند تا رطوبت آن گرفته شود. هرچه مو هنگام خشک کردن با سشوار نم بیشتری داشته باشد، احتمال صدمه دیدن آن بیشتر است به همین دلیل قبل از کار با سشوار، مو را تا جای ممکن خشک کنید.

3-    هرگز روی موی نمدار اتوی مو یا سشوار داغ نگیرید زیرا باعث صدمه دیدن آن می شود.

4-    بهتر است قبل از خشک شدن کامل مو، سشوار کشیدن را متوقف کنید. نگذارید هنگام سشوار کشیدن موها کاملا خشک شود چون موها به مقداری رطوبت نیاز دارد.

5-    یکی از اشتباه هایی که بسیاری از آرایشگران مرتکب آن می شوند، نزدیک بردن بیش از حد سشوار و چسباندن آن به مو برای حالت دادن بیشتر به آن است.

6-    سشوار باید 12 تا 30 سانتی متر از مو فاصله داشته باشد و هر دسته مو بیش از چند ثانیه در معرض باد گرم قرار نگیرد و مرتب جای سشوار عوض شود.

7-    اگر مرتب از سشوار استفاده می کنید، ماسک مو را فراموش  نکنید.

8-    برای پیشگیری از آسیب های موهای آسیب دیده تقویت آنها لازم است.

9-    هرازگاهی نیز نوک موها را کوتاه کنید تا زیباتر به نظر برسند.

10-  هرگز پشت سشوار و پروانه خنک کننده را به سمت مو نگیرید. با این کار ممکن است موها وارد پروانه سشوار شود و نه تنها به دستگاه آسیب برسد و باعث سوختن موتور شود بلکه موها هم کنده شوند.
  • ۹۶/۰۴/۱۸
  • شیما مدیر

سشوار کردن مو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی